Vil du modtage vores nyhedsbrev?

Skriv dig op til nyhedsbrevet her

Se det nyeste nyhedbrev her: Nyhedsbrev Oktober


 

Nyheder

22-Oktober-2020

Gade lampe er gået ud

Gade lampen ved have 70 er gået ud. Vi har bestilt tekniker til at reparere den. Den vil blive fikset indenfor et par uger, da der er leverigstid på reservedelen.

18-Oktober-2020

Husk at vi snart lukker for vandet.

Torsdag den 29 oktober lukker vi for vandet. Det betyder at i inden den dag skal lukke for jeres hoved vandhane ved forgreningen i hækken.
Samme dag vil vi lukke porten.

15-Oktober-2020

Generalforsamling

Så er indkaldelsen til Generalforsamlingen klar til jer alle sammen på vores hjemmeside. Den bliver afholdt fredag den 6 november kl 18.00 på Skelsgårdsskolen, Ugandavej 138, indgang B, 2770 Kastrup.

02/10-2020

Vi indsamler de nye affald container på pligtarbejde lørdag den 3/10 som er sidste pligtarbejde. Dette er for at de ikke skal stå halvfyldte hele vinteren. vi vil samtidig informere om at der vil blive hentet husholdnings affald sidste gang på mandag den 5/10 ved vejen af vores skraldehold.

Det er jo en lidt trist tid hvor sæsonen er ved at være slut og mange er vendt hjem til lidt varmere stuer. Men bestyrelsen har ikke opgivet at holde generalforsamling i år. Vi er ved at planlægge den. Det vil blive en reduceret generalforsamling uden indkommende forslag. Men for at der ikke skal komme til, at få konsekvenser for de næste mange år, bliver vi nød til at få godkendt vores budget og valg af tillidsposter. Vi vil derudover sætte en begrænsning, på kun en medlem til havelod. Af den simple grund at vi ikke vil kunne have plads til ret mange menneske, hvis vi skal overholde alle de anbefalinger, der er for tiden.

Generalforsamlingen vil blive afholdt fredag den 6 november. Der vil komme en indkaldelse meget snart.

24/9-2020

Vi har desværre lige fået at vide, at årets præmiefest, som skulle være afhold den 31 oktober er blevet aflyst p.g.a corrona. Det er vi i bestyrelsen selvfølgelig kede af, da det er en rigtig god måde at fejre dem, som gøre lidt ekstra, for at vi har nogen flotter haver.

Bestyrelse er ved at finde ud af hvordan vi kan fejre dem i lidt mindre omfang. Så de heldige kan få deres præmier. Det vil blive meldt ud snarst.

Man kan se åres vinder via dette link. Præmie haver 2020

 

22/8-2020

Husk at bestyrelsen er ude og gå havegennemgang for tiden. så det er en god ide at få ordnet sin parkerings plads og lige tage en tur igennem haven og få ordnet bede og slå græsset 🙂

9/8-2020

Så er der sendt et nyt nyhedsbrev til jer alle samme. se dette link. 

8/7-2020

Der har været så stor interesse, for vores haveforening, til at blive skrevet op på ventelisten, at bestyrelsen har taget den hårde beslutning, at lukke for opskrivning igen. Vi har fået over 130 nye på listen i år, og det betyder at listen nu er så lang, at det vil tage for langt tid før man bliver tilbudt en have. Det er urimeligt over for dem som står på listen, hvis vi bliver ved med at tilføre flere nu.

Så listen er lukket igen fra den 7/7-20

8/7-2020

Se de nye affald sorterings regler her.

De nye container er stillet ud nu og skal bruges fra i dag.

 

20/6-2020 

Vi kom igennem den første kontor dag, med en lang kø til opskrivning. Der var nogen som havde stået foran kontoret, det meste af dagen. Det må betyde, at vi er en velanset kolonihave forening, som vi kan være stolte af. 

Vi er også kommet godt igang med pligtarbejde igen. Nu kan man rigtig se at vi er bagud. Så det er med stor glæde at de folk der kommer på pligt arbejde, virkelig giver den gas og vi når en masse ting, samtidig med at vi passer på hinanden og får hygget og sludret. Det er en meget vigtig del af Pligtarbejdet. Det virker også som om at vores nye edb system til at styre pligtarbejdet virker fint, og de fleste er glade for at de røde sedler er væk. 

Gerald har fået samlet en masse hold som begynder at lave friviligt arbejde rundt i havenforeningen. Det er ret imponerende at vi stadig kan samle frivillige. Legepladsen er ved at få ny indgang ved rundkørelsen. Der bliver sat en låge op, og der er ryddet som man bedre kan se vores små børn når de komme ud fra lege pladsen. Der vil blive laver 6-8 p-pladser til biler, ved den gamle indgang. Der bliver sat et nyt hegn ind mod legepladsen, så der ikke kan leges op af bilerne.

9/6-2020

Det er med den største fornøjelse at vi kan informere at Kontoret åbner igen på tirsdag den 16/6 kl 17.30 til kl 19.00. Vi ser frem til at kunne snakke med jer alle sammen igen. Der vil selvfølgelig være en begrænsning på maks. 2 personer af gangen, udover de personer fra bestyrelsen. Men med lidt tålmodighed og respekt til hinanden udenfor, vil det helt sikkert gå fint.

Husk at vi har åbent for opskrivning i år. Man skal møde personligt op. Det koster kr 100,- at blive skrevet op, og man kan betale med kontant eller mobilpay. Bestyrelsen vil gøre opmærksom på at man kan blive skrevet op og genopskrevet hele sæsonen. Så der ingen grund til at komme på første kontor dag, for dette.  

23/5-2020

Så begynder vi så småt at åbne op, pligten har i dag gjort et stort stykke arbejde, tak for det. Petanque kan starte op, bare husk at holde afstand, billard starter op, husk at følge de udstukne rammer som i vil høre når i møder op.

Det er dejligt at vi igen kan komme lidt igang, og vi håber snart at få de sidste ting med.

Rigtig god weekend
Susanne
 
12/5-2020
 
Pligtarbejde
Bestyrelsen har besluttet at starte op med pligtarbejde igen. Vi starter op igen lørdag den 23 maj kl 8.00
Vi vil selvfølgelig arrangere os i små grupper og holde afstand. Men der er flere ting vi kan komme i gang med nu. vi starter med have 330-358.
Listen kan ses her
 
Klubberne
Vi har besluttet at holde alle klubber lukket til den 8 Juni, også de udendørs klubber, i soliditet med resten af klubberne.
Da det stadig er ulovligt, at være samlet mere end 10 personer.
 
Mvh.
Bestyrelsen
 
Der er sendt nyhedsbrev ud med denne information her
 
5/5-2020
 
Der er sendt nyt nyhedsbrev ud til jeres mail i dag.  Nyhedsbrev
 
1/5-2020
 
Bestyrelsen bliver tit spurgt omkring, hvornår vi åbner kontoret. Vi afventer stadig svar fra myndighederne, omkring åbning af danmark. Vi forventer at kunne fortælle mere, efter den 10 maj. Vi håber også snart, at kunne informere mere omkring vores Generalforsamling. 'Vi har ikke glemt det.

Mvh Bestyrelsen.

25/4-2020

Igennem den her Corona tid, har vi jo alle sammen oplevet og lavet noget andet ind det vi plejer. Vi har derfor at lavet en fane på vores hjemmeside med corona 2020 historier og billeder fra den tid. Det vil være sjovt om nogen år, at læse om dette.

Så en lille opfordring til jer alle sammen. Skriv en lille tekst eller en historie, gerne med billeder og send den til vores mail.
Bestyrelse.nv@gmail.com
Den kan sendes som Word, PDF eller hvad i finder ud af. Så skal vi få lagt det op, som en del af vores historie.

Det kan være en historie om hele familien er i haven og far og mor arbejde hjemme, med de udfordringer, der kan være. Det kan være sjove byggeprojekter..
Det skal bare være sket i haveforeningen

Vi håber at i vil være med. 💥💥😉

Der er et link til siden her: Corona historie 2020

Mvh Bestyrelsen

 

21/4 2020

Det er jo blevet skønt vejr for tiden, og vi kan se en masse der vil ud i jeres haver og gøre dem i stand. Der er også en del som har håndværker, for at lave forbedringer. Men vi har alt for mange som parkere på vejene for tiden i meget lang tid. Det vil bestyrelsen nu begyde at gøre noget ved. Det er kun tilladt at standse og læsse af. Derefter skal man fjerne sin bil og trailer. det er heller ikke tilladt at håndværker, kan have sine bil stående foran huset, fordi de ikke gider slæbe værktøj frem og tilbage, selvom man har et stort bygge projekt. 

Vi vil stramme op på dette, og gå flere ture.

Mvh Bestyrelsen

13/4 2020

Grønt affald på lørdag den 18. april.

Vi åbner for at aflevere grønt affald på lørdag fra kl 9 til 12. Bestyrelsen vil være til stede og tilsikre at folk ikke står for tæt og vi forventer i følger de anbefalinger, som vi har for tiden, og som gælder alle steder.

Dette tilbud er som selvvanligvis for vores svageste kolonister, som ikke har mulighed for at komme på genbrugspladsen. Så hvis man kommer op med en trailer fyldt, vil man blive bedt op at køre videre til genbrugspladsen. Så vis hensyn og samfundssind.

Mvh Bestyrelsen.

8/4 2020

Så er det nye Corona informationer fra bestyrelsen.

Ind til vi høre noget nyt fra Statsministeren og sundhedsstyrelsen, vil alle arrangementer i juni og juli også være aflyst. Det betyder at alle klubber må holde pause og sommerfesten vil være aflyst. Samt alle udlejninger af fællehusene er annulleret indtil videre.

Helen fra Banko, har aflyst alle 4 banko spil i år.

Tingene kan selvfølgelig hurtig ændre sig, og vi kan åbne hurtigere op. Men vi følger de regler som myndighederne kommer med.

Mvh Bestyrelsen

3/3 2020

Nyt nyhedsbrev er ude igen. se det her 

29/3 2020

Kontoret åbning i 2020

vi kan allerede nu fortælle at, vi selvfølgelig følger myndighedernes anbefalinger omkring samling af personer. Derfor vil åbning af kontoret blive rykket til senere tidspunkt. 

Det vil sige at opskrivning til venteliste og leje af fælleshuse må vente til vi åbner. 

Hvis der er nogen generelle spørgsmål til Bestyrelsen, Kasseren eller byggeudvalg kan man finde deres mails her

27/3 2020

Marketenderen åbner på Tirsdag den 31 marts. Vi har en masse nye ting til den nye sæson, men pga. siuatationen vi er i nu kun starte op i det små. se mere her

21/3 2020

Grundet Corona anbefalinger, er vi desværre blevet nød til at aflåse alle offentlige toiletter i haveforeningen. Det ville kræve daglig rengøring, som vi ikke har mulighed for. Vi har i forvejen problemer med at der er nogen som sviner dem til og ikke gør rent efter sig selv. Så når vi plejer, på pligtarbejdet, at gøre dem rent en gang om uge, og det ikke altid er nok. Så holder vi dem lukket, indtil pligtarbejde starter op igen.

Mvh Bestyrelsen

17/3 2020

Efter regeringens pressemøde hertil aften har bestyrelsen set sig nød til at vi foreløbig udskyder pligt arbejde i 3 uger, ligeledes er der ingen klubber der kan mødes og Perlen og Fritidshuset kan ligeledes heller ikke lejes de næste 3 uger. De 3 uger vi foreløbig har sat kan yderligere blive forlænget alt efter hvordan situationen tilspidser sig.
Vandet vil dog stadig blive åbnet på torsdag, da vi jo ikke går sammen i en flok mener vi dette godt kan forløbe uden risiko for den enkelte der frivilligt har meldt sig. Vi mødes foran kontoret kl. 08.00.
De bedste hilsner og lad os alle håbe og bede til at vi får en fantastisk sommer.
Susanne

17/3 2020

Vi har netop besluttet at udskyde generalforsamling den 24 april til senere tidspunkt. Vi rykker det til en ny dato så hurtigt som mulig. Vi afventer myndighedernes anbefaling, og er ved at finde ud af hvornår, vi kan få lov til at låne lokalerne, på skolen igen.

Hold øje med hjemmesiden og Facebook.

Nyt nyhedsbrev her

7/3 2020

Vi har lige frigivet 1. nyhedsbrev 2020

Se det her Nyhedsbrev

3/3 2020

Nu nærmere sig snart dagen hvor vi skal åbne for vandet igen. Vi håber at det ikke bliver frost så vi kan åbne torsdag den 19 marts. Det er meget vigtigt at i allerede nu får lukket for alle vandhaner, så vi ikke får vand skader igen i år.

En ny ting i år er at vi ikke deler de røde sedler ud til pligtarbejde mere. Så i skal selv følge med her på hjemmeside og se hvornår i skal på pligt. Brug dette link

29/2 2020

Der er blevet rette lidt i vurderings reglerne, som vi gerne vil gøre opmærksom på. Fra 2019 kan man ikke bruge udokumenteret forbedringer, når man skal have vurderet sit hus. Dvs. hvis du laver forbedringer på dit hus, skal du gemme kvitteringer og faktura, på alt hvad du laver. Hvis du have penge for det, den dag du skal sælge. Tidligere skulle vurderingsholdet, stole på hvad de fik at vide, hvad tingene havde kostet. Det har selvfølgelig skabt udfordringer nogen gange.

Så husk at gemme alle kvitteringer og faktura på det du får lavet.

27/2 2020

Vi kan med glæde fortælle at vi har fået MobilePay på kontoret nu. Så fremover kan man betale med MobilePay 613363. Husk at skrive havenummer på overførelsen.

10/2 2020

Så er Aktivitets kalenderen klar her på hjemmeside. følg dette link

08/2 2020

Lidt nyt fra Legepladsen her i vinteren. Vi har haft det første eftersyn af legepladsen.

På Legepladsen er redskaberne nu malet, efterset og efterspændt, og de 3 gynger er nu sat ned så det ikke kun er de højrøvet som kan bruge dem, men også til de små børn.

Der kommer lidt flere redskabe  "jorden er giftig ting" i starten af sæsonen og der kommer lige nogle tons sand til faldeunderlag, så man ikke slår sig.

Der har meldt sig 3 have som gerne vil hjælpe med at stå for legepladsen, så den altid står pæn, de vil selvfølgelig også have nogle forslag til legepladsen. Dette er bestyrelsen meget glade for.

28/1 2020

Vi arbejder hårdt på at få aktivitets kalenderen færdig så vi kan få den på hjemmesiden. men der gør nok lige 14 dage endnu.

Men i dag har vi fået pligt arbejde listen færdig og den kan hentes her. Der er også lidt info omkring lidt nyt tiltag  for pligtarbejde sedlerne. læs om det her Pligtarbejde

En anden ny ting at vi har gjort ekspektanceliste "venteliste" digital. det vil sige at næste gang i skal betale for opskrivning skal i have jeres ekpektance parpir med for sidste gang. Mere om det senere.

07/11 2019

Husk at selvom det er vinter, er det stadig forbudt at parkerer på vejene. Bestyrelsen har lige været ude og dele et stort antal gebyr ud. Det er ikke sjovt, men nødvendigt. Vi har tidligere været ud og give en del mundlige advarsler, men det virker åbenbart ikke. Så nu bliver der skrevet gebyr ud på 600 kr i stedet.

06/10 2019

Ekstraordinær Generalforsamling

Det er med største fornøjelse at vi kan meddele at der med stor flertal er vedtaget at Groland får en kloak løsning til deres køkken og afdræning af parkeringsområdet, samt penge til at rottesikre deres lager.

Så vi også kan få glæde af alt deres dejlige mad til næste år.

Tak for en rigtig god generalforsamling, der blev holdt i en rigtig god tone og med rigtige gode spørgsmål. I en propfyldt Perlen.

Download referatet fra generalforsamlingen her

13/09 2019

Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling 

Petanque klubbens: nyhedsbrev 2019

5/09 2019

Nyt nyhedsbrev: Nyhedsbrev nr. 05

21/08 2019

Nyt nyhedsbrev: Nyhedsbrev nr 04

11/8 2019

Vi har brug for lidt hjælp fra nogen af handy folket herude. 

Gerald kunne godt bruge et lille team som ville tage sig af legepladsen. Han kan bruge 4 raske mænd og kvinder som gider stå for legepladsen. Så den ikke gror til, men ser pæn ud. Man slipper selvfølgelig for pligtarbejdet. Hvis i vil høre mere om dette kan i skrive til os på bestyrelse.nv@gmail.com

Malerholdet kunne også bruge et par eksra hænder. Man finder ud af sammen med dem om hvornår man samles og giver den en skalle på foreningens huse. Skriv til bestyrelse.nv@gmail.com  hvis det er noget for dig.

1/8 2019

Vi skulle have haft fjernet jorden fra grøften sidste weekend den 27-28 Juli. Men da det regnet rigtig meget mellem lørdag og søndag, måtte vi aflyse arbejdet søndag.

Vi vil prøve igen på mandag den 5 og tirsdag den 6 august at blive færdig med dette projekt.

Utrolig nok er grøfte holdet igen på plads og finder frivillige til dette arbejde sammen med Bestyrelsen, Kim og Brian.

10/7 2019

Groland Marketender er kommet på Facebook.

I kan bruge denne link til et komme på deres FB-side og læse om ugens madplan  og hvad de har af spændene ting i butikken

https://www.facebook.com/Grolandmarketenderi/ 

 

2/7 2019

1. Så er referatet fra generalforsamlingen kommet på hjemmesiden. se her

2. Det er med stor fornøjelse at vi nu kan fortælle at vi har fået lavet en aftale med kommunen om at få fjerner alt det jord der blev gravet op af grøften sidste efterår. Gerald har kæmpet en hård kamp, og har fået aftalt at kommune hjælper med udstyr og container og så har grøfteholdet lovet at hele holder hjælper til. det sker alt sammen i weekenden den 27 og 28 juli. Der kommer til at stå nogen container på nogen af de små veje som vi nok må afspærre i den weekend. Mere om det senere. Vi håber meget på jeres forståelse og eventuelt hvis har tid til at hjælpe frivilligt, vil vi blive glade.

Med venlig hilsen

Bestyrelsen

19/6 2019

Tårnby kommune har lovet os at der kommer grøncontainer til på lørdag den 22/6. Så vi kan komme af med vores affald. Vi håber virkelig at den kommer som lovet.

17/06 2019

Nyt nyhedsbrev: Nyhedsbrev_03

16/05 2019

Nyt nyhedsbrev: Nyhedsbrev_02

10/5 2019

Nyt nyhedsbrev: Nyhedsbrev_01